آندایز آلومینیوم چیست؟

  • Industry
  • بازدید: 617

آلومینیوم بعنوان یکی از پرکاربردترین فلزات جهان بشمار میرود. دلایل زیادی وجود دارد که بتوانید این فلز خاص را برای تولید قطعات مورد نیاز خود انتخاب کنید. تولید آلومینیوم را آندایز مینامند. آلوم دلتا با آندایز آلومینیوم در ایران شناخته شده است. در ادامه روند آندایز آلومینیوم را بررسی میکنیم.

 آندایز آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم آنودایز شده آلومینیومی است که برای ایجاد یک روکش فوق العاده بادوام پردازش و آماده شده است. برای ایجاد آلومینیوم آنودایز شده، باید از یک فرآیند الکتروشیمیایی استفاده کرد که در آن فلز در یک سری مخازن غوطه ور می شود، که در آن یکی از مخازن، لایه آندی از خود فلز رشد می کند. از آنجایی که این لایه آنودایز شده از خود آلومینیوم ایجاد میکند، به جای اینکه روی آن رنگ شود یا روی آن اعمال شود، این آلومینیوم آنودایز شده هرگز تراشه، پوسته پوسته یا پوسته نمی شود و از هر ماده مشابه دیگری در بازار بادوام تر است. آلومینیوم آنودایز سه برابر سخت تر از مواد خام و 60 درصد سبک تر از سایر فلزات رقیب مانند فولاد ضد زنگ و مس است.

مزایای آلومینیوم آنودایز شده چیست؟

دوام:

آلومینیوم یک ماده بادوام است، اما به دنبال فرآیند آنودیزاسیون، سطح نهایی حتی از آلومینیوم پایه سخت‌تر می‌شود. آلومینیوم آنودایز شده سطحی را ایجاد می‌کند که سه برابر سخت‌تر از آلومینیوم استاندارد است و حتی زمانی که برای افزودن رنگ پردازش شود، تراشه، یا پوسته نمی‌شود. از آنجایی که فرآیند آنودیزاسیون اکسیداسیون کنترل شده آلومینیوم است، محصول نیز هرگز زنگ زده، پتینه یا آب و هوا نمی شود. آلومینیوم آنودایز یکی از سخت ترین و همه کاره ترین محصولات فلزی موجود در بازار است.

ظاهر:

آلومینیوم بسیار جلوه زیبایی دارد و به همین دلیل در صنعت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. آلومینیوم آنودایز شده ظاهری دارد که به هر وسیله ای زیبایی می بخشد. وقتی آلومینیوم آنودایز شده طبیعی باقی بماند، یک رنگ نقره ای روشن جدید است و می توان آن را به گونه ای آنودایز کرد که ظاهری مات یا روشن به جا بگذارد. شما همچنین می توانید یک بافت سفارشی مانند گچ بری، برس یا سنگریزه را انتخاب کنید تا ظاهر و احساس منحصر به فردی به محصول خود بدهید.

رنگ سفارشی:

بدلیل ساختار منافذ باز لایه اندی قبل از آب بندی، آلومینیوم آنودایز شده را میتوان به گونه ای تمام کرد که تقریباً با هر رنگ یا نمونه ای که میتوانید تصور کنید مطابقت داشته باشد. تطبیق پذیری این ماده همچنین به این معنی است که میتوان آنرا به گونه ای ساخت که نمای فلزات دیگر را منعکس کند و ظاهری مانند طلا، مس، برنز، فولاد، برنج و... موارد دیگر را بدون خطر هوازدگی به شما بدهد.

وزن سبک:

آلومینیوم آنودایز شده فلزی سبک وزن است که وزن آن تقریباً 60 درصد کمتر از فولاد ضد زنگ، مس یا برنج است. این امر حمل و نقل مواد را بسیار مقرون به صرفه تر می کند و می تواند مشکلات طراحی بی شماری را حل کند. از معماری گرفته تا طراحی کالاهای مصرفی، هر جا که یک ماده سبک وزن، بادوام و جذاب لازم باشد، آلومینیوم آنودایز یک راه حل همه کاره ارائه می دهد.

 

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.